duminică, 8 august 2021

Din nou pe sticla, dar si altceva...

 In ultimele saptamani am luat pauze din ce in ce mai dese de la hobby-ul meu. Inspiratia are nevoie de pauza, la un moment dat simti nevoia sa te opresti. Cand nu mai esti multumit de ceea ce iti iese, e semn ca trebuie sa te distantezi un pic si sa faci altceva. In cazul meu a fost vorba de alt lucru ce mi-a atras atentia si care m-a tinut in priza un timp.

Din fericire, am revenit. Bine, nu-mi imaginam ca intreruperea va fi de lunga durata, e greu sa renunti de tot la ceva ce iti aduce atata bucurie. Asadar, sa incep cu lucrul "altfel" si anume abajururile de lampadare in stil victorian. Le vazusem si le admirasem si altadata pe Pinterest, acum am simtit nevoia sa-mi fac unul cu manusitele mele, bun, rau, cum o iesi. Odata ce ma hotarasc, nu-mi mai iese ideea din cap, e musai sa mesteresc la proiect. 

Cel mai greu e sa faci rost de baza si de materiale, adica abajurul si textilele necesare. Un abajur victorian e mai mare si bogat ornamentat cu materiale pretioase si broderii, ceea ce la noi nu prea vezi. Dar am zis sa ma descurc cu ce gasesc prin mercerie. Abajurul mi-a iesit in cale intr-un magazin de produse second aduse din Anglia, era vechi, dar crem, uni, mare, numai bun pentru ce voiam sa fac. Din mercerie am luat franjuri, tul, ciucuri, broderii de aplicat.

Am vopsit panza abajurului intr-o imitatie de satin, am taiat si cusut tul negru peste, am pus dantelaria, am lipit broderiile si franjurii negri si rosii. A fost ceva de munca si a iesit aproximativ binisor cu indulgenta. Dar e un abajur mai altfel si e al meu, cum s-ar zice.

Dupa ce m-am linistit cu abajurul si dupa alte zile lungi de pauza in handmade, m-am urnit incet incet spre sticla, mai ales pentru ca nu mai aveam vaze prin casa. Iar vazele le tin mai ales pentru cadouri, e frumos sa oferi buchetul de flori cu tot cu vaza. Vaza am luat-o din Pepco, 12 lei, foarte ieftina pentru ceva atat de mare, incape un buchet generos in ea.

Apoi a fost o sticla cu cai, la cerere, ceea ce m-a incurcat putin deoarece nu prea aveam poze cu cai prin casa. Nici servetele, nici hartie, nimic, nimic. Asa ca am jumulit doua carti postale vechi, adica am deslipit imaginile de primul strat de carton, ca sa fie subtiri si sa poata fi aplicate pe sticla. Din pasta am modelat caramizi, potcoave, frau, ciucuri, ceea ce imi da o stare de nervi intotdeauna, mereu zic sa nu ma mai complic cu modelatul free style, fara matrita, dar na, de unde atatea matrite?!



Un comentariu: