miercuri, 14 iulie 2021

Stilul colonial

Ceea ce numesc eu stil colonial s-ar putea sa nu corespunda exact stilului numit astfel in designul interior. Eu am cumparat de curand o serie de carti postale ce reproduc afise cu reclame din secolul al XIX-lea, iar printre ele se numara cateva care se refera la perioada in care India si alte tari erau colonii britanice. Asadar, avand aceste imagini exotice, am considerat ca pot face lucruri care sa se incadreze cat de cat intr-un curent ce sugereaza regiuni calde, misterioase, tropicale.

Prima a fost o cutie din lemn cu forma mai deosebita, am folosit-o si altadata.

Am incercat sa asortez cumva reclama la biscuiti, in care apar elefanti frumos impodobiti si comercianti ce poposesc in jurul focului cu un servetel cu model de prin acele zone ale lumii, aplicatii din lemn in forma de frunze de Montsera si un brau modelat din pasta in matrita.

A doua cutie este rotunda, destul de maricica, din carton tare, a fost de la un aranjament de flori artificiale.

Am muncit la ea mai mult decat la oricare cutie din lemn pentru ca m-am chinuit sa jupoi stratul de hartie lipit pe exterior, apoi a trebuit sa-i compun niste picioruse din dopuri de pluta taiate. Imaginile sunt lipite intai pe un strat de hartie gumata, ca sa poata iesi in relief cumva, iar hrtia nu statea neam lipita de cutie. Fondul este tot dintr-un servetel cu model exotic.Exista si braul din pasta, in colturile imaginilor am facut din pasta imitatii de capete de suruburi, iar pe capac e prins un ciucure facut din franjuri de matase rosie. In loc de frunze din lemn am folosit pe capac un sablon cu frunze, tot de Montsera, si pasta primer pentru efectul in relief.

Cartonul m-a surprins, este foarte tare, rezistent la apa, aproape ca nu faci diferenta fata de lemn. Acum sunt in cautarea unei alte cutii rotunde, au un farmec aparte, retro sau de epoca, nu mai zic ca e mare lucru sa le reciclezi.

3 comentarii:

  1. Ti-a iesit foarte frumos!
    Felicitari pentru aceasta noua creatie!

    RăspundețiȘtergere
  2. https://www.youtube.com/watch?v=TgDd4r3Y2SA
    Poate gasesti ceva interesant!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, chiar mi-au venit cateva idei urmarind clipul.

      Ștergere