sâmbătă, 25 ianuarie 2020

Cutii din lemn in stil romantic si nostalgic

Foarte multe modele s-ar incadra in aceste stiluri, e greu sa delimitezi exact ceva atat de vast. Dar trebuia sa dau un titlu acestui articol, nu?
Cele doua cutii de mai jos au insa cateva elemente noi pentru mine. Pe prima, cea mai mica, am folosit pentru prima data foita aurita. De regula, pentru un efect corespunzator, pentru lipirea foitei se utilizeaza un adeziv special. Nu era sa cumpar un borcan de adeziv numai pentru atat cat am lucrat, am vrut doar sa experimentez, asa ca am pus adeziv lac obisnuit pentru decoupage. Ca urmare, s-a modificat un pic si "procesul tehnologic" caracteristic foitei. Am dat cu adeziv si am lipit aproape imediat materialul, in loc sa astept sa se usuce cum scrie la carte.

Foita e un cosmar, e atat de subtire si se lipeste imediat, se cuteaza, se face cocolos, e greu de manipulat. Dupa lipire astepti sa se usuce si apoi folosesti o pensula groasa, cilindrica, pentru a indeparta surplusul de foita. Am lucrat cam la nimereala de data asta, dar efectul pe cutie merita chinuiala, schimba cu totul aspectul. Cutia are un model diafan cu pasari, am facut reliefuri cu pasta, in forma de pene si am adaugat ceva accesorii cu funda.
 
 A doua cutie este de mari dimensiuni si este din bambus. N-am lucrat niciodata pe acest lemn si am intampinat numai greutati. In prima zi cand am adus cutia in casa, lemnul s-a uscat si s-a strans, iar capacul s-a curbat usor in sus. In fata face priza cu un magnet, asa ca frontul capacului n-a ajuns sa se mai inchida, statea saltat vreo trei milimetri. A trebuit sa demontez balamalele, care aveau o forma speciala, sa umplu gaurile si sa cumpar balamale obisnuite. Surpriza neplacuta a venit la final, cand am vrut sa pun noile balamale. Bambusul este foarte dens si dur si mi s-a rupt frumusel surubul, nu mai zic ca n-am putut sa insurubez mai mult de un milimetru sub nicio forma! Mi-am dat seama ca nu am cum sa fixez nici ornamentul metalic din fata si nici picioarele metalice. Pana la urma le-am lipit pe toate cu adeziv Picatura, urmand sa folosesc o bormasina pentru insurubare. Probleme am avut si cu vopsirea, bambusul absoarbe mult material.

Cutia are un model nostalgic, fiind destinata pastrarii amintirilor. Designul mi-a fost inspirat de o frumoasa hartie de orez cu model alb negru, cu siluete de copii jucandu-se. Pe mine ma duce cu gandul la verile petrecute la tara, in mijlocul naturii.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu