sâmbătă, 15 decembrie 2018

Decoratiuni de sarbatoare

Anul trecut pe vremea asta, daca tin bine minte, declaram sus si tare ca am terminat-o cu globuletele si alte chestii "craciunesti". Definitiv! Dar cum nimic nu este definitiv si irevocabil in viata, nici hotararea mea n-a durat mai mult de un an. Si iata-ma in fata unui nou Craciun, mesterind furibund la tot soiul de fleacuri.

Mai intai mi s-a deschis un apetit pentru peisaje de iarna in timp ce frunzaream Pinterestul dupa ceva inspiratie. Asa au luat "nastere" o sticla de la Garonne si o sticla/vaza cumparata dintr-un supermarket.

Pe sticla de sus am folosit pasta de structura ca sa dau relief zapezii si sclipici argintiu. Am muncit ceva sa lipesc si sa reconstitui peisajul care provine de pe o jumatate de servetel. Vaza are la gura dantela obtinuta din pasta de structura intinsa pe sablon din plastic. Deh, m-am perfectionat!

Au urmat inimioarele din polistiren pe care le-am vrut cat mai vesele, asa ca am luat niste hartie de orez cu modele viu colorate.
Au iesit cam baroc, adica destul de impopotonate, e stilul meu si nu ma pot dezbara de el.
A urmat o sticla in forma de clopot de la ulei de masline careia i-am asortat un clopotel din lemn, o steluta din polistiren si un pahar decorativ, practic toate facute cu acelasi servetel cu pasari, favoritele mele. Sticla are o bordura din dantela facuta tot cu pasta (am o pasiune pentru aceasta!), la pahar am schimbat funda ca nu mi-a placut cum se potrivea cu restul modelului si era cam prea mare, am pus si a doua poza.

Steluta (sau floarea?) cu pasarea a venit in set cu alte doua stele din polistiren, mai mari. Cea mare e chiar...mare, a incaput un sfert de servetel pe ea. Dar sunt usoare, asa ca greutatea nu este o problema la atarnat in brad.
Accesoriile, adica ciucurii de toate culorile, margelele, sclipiciul, toate sunt luate din mercerie si librarie. Mai putin carligele din metal pe care nu le-am gasit de-a gata, asa ca le-am indoit eu din agrafe de birou, cu patentul, ca sa le pot infige in fundul (pardon!) globuletelor.

Intre timp, al meu sot, generos foarte, s-a gandit sa-mi mai cumpere un set de 3 globuri din polistiren. Inca lucrez la ele, voi pune poza cand sunt gata, dar deja parca mi s-a cam acrit sa ma tot gandesc la teme de iarna. Vorba americanului: in curand vi le arat si pe-acelea! A sosit "curandul", iata-le!
 

In timpul dintre alti timpi (alambicata expresie) mi-am adus aminte ca am prin casa, de vreo trei ani, o sticluta formidabila care a continut candva o mostra de bautura. Are numai 12 cm inaltime, forma de clopotel si un dop cu model vegetal. Nu-i venise momentul sa fie dichisita. Acum e gata!
Inchei aici pe moment, mai am in lucru cateva chestii, sper sa ma opresc la un moment dat. Oricum, am lucrat si alte modele, nu de sezon, vi le arat intr-un post separat.


3 comentarii:

  1. Arata minunat! Felicitari! Vor sta minunat in bradulet!
    O duminica cat mai placuta sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai un simt artistic deosebit cand vine vorba de sticle, imi place cum le transformi! As vrea sa pot face asa ornamente frumoase cu pasarele, inimioare cu ciucuri...minunate toate! Sa ai spor, inspiratie si bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt spectaculoase ...atat de festive si frumoase
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere