duminică, 18 august 2019

Hai cu oferta la tigai!

Cand zici "tigaie" te duci automat cu gandul la stirile acelea despre deschiderea cate unui market, cand se bate lumea pe diverse produse oferite la reducere. De cele mai multe ori sunt tigai. Sau drujbe. Nu ma pot abtine sa rad de una singura pe tema asta... Dar tigaile sunt super utile in orice gospodarie, asa ca nu ma mira popularitatea lor in randul cetatenilor. E greu sa gasesti o tigaie buna la un pret rezonabil. Motiv din care cred ca toti le cumparam destul de frecvent. Adica nu sunt din acelea foarte scumpe si se uzeaza repede. Iar romanii sunt mari amatori de prajeli diverse, nu? Si uite asa ne pricopsim cu tigai vechi si arse prin casa.

La inceput le-am pastrat ca sa le duc la reciclate, in sectiunea metale, dar mi-am dat seama ca nu incap pe orificiul acela rotund si nu m-am indurat sa le arunc la ghena obisnuita de gunoi. Am strans vreo trei, dosite prin balcon, in asteptarea unei idei. Ideea a venit tot de la Sfantul Pinterest, alte doamne s-au gandit de ceva timp cum sa transforme tigaile vechi in frumoase obiecte de decor. Profitand de coada lor gaurita, care permite atarnarea pe perete, le-au decorat cu decoupage sau alte tehnici si le-au transformat in tablouri pentru bucatarie. Altele au dat si o gaura in mijloc si le-au montat mecanisme de ceas. Ingenios si foarte atractiv! Astfel ca m-am bucurat ca le-am pastrat, iar zilele trecute am decorat-o pe prima.
Tigaile se lucreaza usor, dar trebuie curatate cu grija inainte de a fi vopsite. Eu am utilizat solutie pentru curatat cuptorul ca sa inmoi stratul de arsura, apoi am frecat cu praf abraziv pentru curatat cratite. De-abia apoi m-am incumetat sa-i dau primul strat de grund.

Pot fi decorate pe fund sau pe partea unde se gateste, depinde la ce te-ai gandit sa faci. Eu am ales fundul tigaii. Modelul care se preteaza este de obicei in stil rustic sau ceva specific bucatariei, in fond este vorba despre un obiect obisnuit, nu de ceva mai elegant. Eu iubesc gainile, am doua servetele cu cocosi, asa ca am prins momentul sa folosesc aceste pasari.

Dupa grunduit, am aplicat un servetel ca fond pe toata suprafata. Am ales ceva cu model de covor traditional in stil oltenesc. Am decupat rotund servetelul cu cocos si l-am plasat pe mijloc. Am facut cateva inflorituri din pasta in matrita ca sa creez un soi de rama si am colorat si patinat acest relief. Pe buza tigaii am facut un model cu contur acrilic auriu, apoi am dat stropi albi si rosii. Am vopsit si coada, dar nu si fata tigaii, si am legat sforicele si rafie pentru un plus de autenticitate rustica.

Cred ca a fost cea mai rapida lucrare pe care am facut-o. Si care m-a distrat cel mai tare. Urmeaza si celelalte tigai.
 

2 comentarii:

  1. Esti teribil de inventiva. Eu recunosc ca am aruncat cateva vechituri. Acum ca spui, m-ar tenta un ceas. Am vazut la magazinele de bricolaj ca au mecanisme oe care le poti monta unde vrei.
    Ti-a iesit foarte frumos si daca si distractia a fost maxima este perfect!
    Numai bine si inspiratie sa fie la tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, si eu am mania aruncatului, mi-e sila sa strang obiectele uzate, dar uite ca din gunoi mai poti sa scoti si o comoara, vorba americanului. Daca ai bormasina poti sa o gauresti pentru ceas, tare mi-as dori si eu asa ceva.

      Ștergere