sâmbătă, 18 mai 2019

Borcanul cu patru anotimpuri

Inainte de a trece la ultima mea creatie, iata ce mai gasiti pe celalalt blog:

Despre Urzeala Tronurilor, episodul 5 si dezamagirile mele...
Despre obiectul numit "bong" si o istorie a acestuia...
Despre un album de fotografii ajuns deja celebru...

Si acum...

Vizionarea clipurilor demonstrative de pe Youtube sau a pozelor de pe Pinterest poate crea un soi de dependenta. Nu din aceea rea, atunci cand vrei sa inveti sau cauti inspiratie. Dar daca iti place ceva foarte tare, ajungi sa te gandesti intruna ca vrei si tu sa realizezi acel ceva, cu manusitele tale. Cam asa patesc eu cu mult prea multe lucruri. Am o lista de proiecte pe care imi doresc sa le dau gata chiar maine, daca se poate. Dar nu se poate, mai am si altele de facut intre timp. Asa s-a intamplat si cu obiectul urmator.

Borcanul cu patru fete decorate cu imagini din cele patru anotimpuri mi-a placut foarte tare, din prima. Nu doream sa risc sa incerc ideea pe o vaza, am zis sa-mi fac mana mai intai cu un borcan reciclat. Am ales un borcan de dimensiune medie de la ness, din acela cu capac mare de plastic. Dupa ce am inceput sa lucrez, mi-am dat seama ca nu pot pastra capacul, una la mana ca se slabeste ghiventul la un moment dat si doi la mana ca ar fi zgariat suprafata decorata. Asa ca am renuntat la capac si m-am hotarat sa maschez gura cu santuri, obtinand astfel o vaza mai mica.


A doua provocare a fost sa gasesc servetele sau hartie cu peisaje din cele patru anotimpuri. N-am avut toate anotimpurile sau ce aveam nu se potrivea ca stil sau culori. Dar am multe servetele cu pasari in toate anotimpurile si atunci am ales frumoasele zburatoare. Zis si facut: am dat grundul in doua straturi si am lipit imaginile. Asta a fost cea mai usoara parte.

In a doua faza am inceput sa lucrez cu pasta cu uscare la rece. Vedeti voi, frumusetea in modelul de pe Pinterest este faptul ca cele patru imagini sunt separate, pe muchiile borcanului, cu copacei realizati din pasta, colorati in culorile fiecarui anotimp. Si m-apuc eu care va sa zica sa invartesc la pasta pentru trunchiuri si frunzulite. Dupa care, adica dupa ce s-a uscat bine "opera", da-i si munceste ca sa colorez, sa dau umbre, sa patinez, sa pun zapada in poza de iarna. N-a fost simplu deloc, deloc... Numai pana am lipit pasta modelata, folosind heavy body gel, si mi-au iesit peri albi si pielea de pe degete.

Intr-un final am dat straturile de lac si mi-am admirat realizarea. Borcanasul e dragut, poate sunt pomii putin asimetrici pe ici pe colo, dar acum stiu cum sa procedez. Ca urmare, voi incerca modelul pe o vaza, daca gasesc una cu patru fete.
 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu