miercuri, 24 aprilie 2019

Oua uriase din polistiren decorate pentru Paste

In primul rand, am scris pe celalalt blog un articol despre produse de igiena bucala de la Apidava.
Am mai scris despre o carte de actiune cu subiect istoric, dar si despre niste minunate bijuterii pictate.

Si acum sa trec la subiect!

Nu eram fan oua decorate, asa cum nu eram nici fan globulete pentru brad. Dar mi s-a deschis apetitul urmarind fetele de pe Youtube, care le decoreaza cu o poftaaaa...
Gasiti tutoriale cate vreti, dar cele mai ofertante ca suprafata sunt ouale uriase din polistiren. Oua din polistiren gasiti in librarii sau online, cel mai adesea de dimensiuni mici. Exista si oua din lemn, dar numai la dimensiunea unui ou adevarat. Sunt greu de tinut in mana si greu de manevrat, pierzi o gramada de timp pana le vopsesti.

Eu intrasem in libraria de unde mai cumpar materiale, cautand altceva si mi-au picat ochii pe ouale mari, au 13-14 cm pe axa lunga. Am intrebat-o pe vanzatoare daca au si vreun tip de suport si mi-a indicat inelele mai mici din polistiren, un soi de covrigi buni de decorat. Si iata-ma cumparand ceva ce crezusem ca nu voi lucra niciodata.

Aveam eu o oaresce viziune din care faceau parte, obligatoriu, pasarile. Am avut si doua servetele frumoase, in culori minunate. Ouale mari sunt formate din doua jumatati deoarece se pot desface pentru a ascunde o surpriza. Eu le-am lipit si am purces la o munca amanuntita, care a durat doua zile pentru fiecare ou. La primul am facut cu pasta modelatoare, in matrita, un model vegetal pe care l-am lipit de jur imprejur. Sa fac fondul la culoarea servetelului, un bleu-turcoaz, a fost cel mai solicitant. Am dat nuante, am patinat, am dat luciu metalic cu ceara. Si mai si a fost inelul-suport. Aveam o idee mareata si m-am chinuit cu pasta fimo sa modelez frunzulite. Alta vopsea, alt lac, alta distractie! Dar si cand am fixat oul! Cireasa de pe tort au fost panglicutele din crestet, asortate bineinteles.
 
 
As fi zis ca la al doilea ou va merge mai repede, dar n-a fost asa deoarece aveam alte idei. De data asta i-am facut o calota din pasta, care imita coaja crapata. Si cum aveam model cu lalele, pe inel am pus petale de lalele din fimo. Alt model in matrita, alta munca la fundal. Deja ma simteam putin masochista.
 
 
Partea interesanta este ca, in ciuda chinului, as mai fi facut, numai ca m-am apucat prea tarziu de ele. La anul poate o iau mai din timp.
Ouale decorate in acest fel sunt destul de spectaculoase pe o masa festiva, sunt vesele, de sarbatoare si, la dimensiunea asta, ies clar in evidenta. Si sunt subiect de discutie, este imposibil sa nu le remarce vizitatorii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu