miercuri, 15 martie 2017

Cutii de tabla de colectie

Nu prea am decorat obiecte din metal, nu ma atrage metalul. Dar s-a intamplat ca vecinul de deasupra, amator de dulciuri mai deosebite, sa-mi ofere niste cutii de tabla rotunde (goale, evident!) si mai scunde, ramase de la fursecuri. Doua dintre ele mi-au atras atentia datorita capacului cu totul special. Provin de la firma Jacobsens Bakery Ltd din Danemarca.
Dupa ce am privit mai atenta minunatiile de capace, mi-am dat seama ce capodopere am in fata. Metalul este embosat si superb colorat, modelele sunt ca niste tablouri, cu o gara de epoca si un peisaj marin, iar pe margine au o sina de tren cu trenuletul de rigoare si o franghie cu noduri marinaresti. Corpul cutiei este simplu, auriu. Pe marginea capacului exista trei etichete verzi: cu numele producatorului, cu numele modelului si cu numele designerului


Ei, cutia simpla mi-a dat mie idei, asa ca le-am grunduit si am aplicat servetele asortate, apoi o panglica aurie pentru a pastra o simetrie cu capacul.
Dar nu decorarea in sine m-a incantat, ci faptul ca obiectele au un aer vintage fermecator. Cele doua modele se numesc "Trains" si "Tall ships" si inteleg ca fac parte dintr-o serie de colectie, designer fiind cei de la The Silver Crane Co. Dupa ce am cautat pe net, am gasit si firma creatoare de ambalaje metalice, o firma londoneza cu 37 de ani de experienta, premiata nu numai pentru creatie, dar si pentru inovatie. Lozinca lor este "Thinking outside the tin" si este tare bine aleasa.
Cutiile sunt facute sa fie pastrate, ele valoreaza ceva, nu continutul de fursecuri, biscuiti, ciocolata sau bomboane. Sunt teribil de decorative si pot fi folosite mult timp la pastrarea maruntisurilor din casa. Multe se vand pe eBay, colectionarii le cauta datorita felului in care arata. Daca m-as fi documentat INAINTE sa le decorez, poate as fi stat linistita si le-as fi lasat asa cum sunt. Oricum, poate peste vreo 20 de ani sa le creasca valoarea, deocamdata, de colectie sunt cele rare, mai vechi. Am vazut ca una din 2010 costa cam 10$, in timp ce altele, din anii '90, costa 20-30$.
Ma consolez cu gandul ca ale mele sunt inca in vanzare la Jacobsens, asa ca inca nu inseamna prea mult.
Iata, mai jos, cateva exemple foarte, foarte frumoase.




Un comentariu:

  1. Nu am vazut niciodata asa niste capacele! Foarte frumoase!
    Ca si colectia prezentata!
    Zile frumoase si mult spor in toate!

    RăspundețiȘtergere