joi, 22 septembrie 2022

Altfel de borcan

 S-a intamplat ca acum vreo doua luni, frecventand eu un magazin de unde mai cumpar lucrusoare de decor aduse ca second hand din Anglia, sa gasesc un bust de femeie de cativa cm inaltime. Mi-am dat seama imediat ce este datorita gaurelelor pe care le avea materialul la baza. Era o figurina destinata confectionarii de pernuta pentru ace, pin cushion in engleza. La noi nu exista aceasta traditie a pernutelor de ace decorative, dar prin alte parti se fac obiecte spectaculoase folosind busturile (half doll) sau figurine intregi din portelan. Un exemplu aveti in poza.

Dupa cum vedeti, ideea e ca pernuta sa arate ca si cum ar fi rochia domnitei. Se face ca un fel de punga din textil umpluta cu burete, calti, vata, ce vreti voi, ale carei margini se cos de gaurelele de la baza figurinei, apoi se decoreaza.

Nu, nu m-am apucat sa fac o pernuta pentru ace, desi m-ar tenta teribil, dar asa mi-a venit ideea. Si in loc de textil, m-am gandit sa folosesc un borcan bulbucat de la zacusca. Adica sa lipesc figurina mea pe capac si sa decorez borcanul ca pe o rochie de epoca.




Un comentariu:

  1. Esti foarte inventiva! Imi place mult borcanasul tau decorat atat de frumos!
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere