marți, 26 martie 2019

O farfurie, o cutie si o veche sticla reciclata

A doua farfurie decorativa se indeparteaza ca stil de cea cu fazani de data trecuta.  De data aceasta am optat pentru o imagine cu o pictura veche si reliefuri din pasta obtinute in matrita. Imaginea fiind cu o laptareasa din alta epoca, mergea clar un fond baroc, cu inflorituri mai romantice.
 

Imaginea cu detaliul de pe margine arata textura fondului, obtinuta prin intinderea unui strat subtire de pasta de srtuctura, in care am presat o bucata de dantela lucrata mai rar, ca sa permita trecerea pastei prin gaurele. Dantela este cel mai indemana sablon deoarece toti avem prin casa resturi din acest material decorativ. A mea este cu niste trandafirasi. Dupa ce s-a uscat, am scos in relief modelul cu putina culoare bleu si patina umbra. Infloriturile sunt din pasta presata intr-o matrita, uscata si decupata pe contur.


Dupa farfurie am sarit in alt stil, de data aceasta unul steampunk realizat pe o cutie in forma de carte. Motiv din care si eu am incercat sa redau formatul unei carti, asa ca pe corpul cutiei am aplicat pasta, pe care am zgariat-o pentru a imita paginile, iar pe cotor am lipit doua accesorii realizate din fimo cu uscare la aer si un model in relief. Pe "coperta" este un model din coltare de metal, rotite, fluturi si o colivie din lemn vopsite astfel incat sa para oxidate si ruginite. Fondul incearca sa imite textura pielii si l-am obtinut prin lipirea de servetel sifonat, mototolit, ca sa obtin cute fine. Totul este finisat cu ceara alb-aurie, patina umbra si lac.

Cea mai noua isprava este legata de faptul ca am gasit intr-o cutie, dosite, cateva din primele obiecte decorate de mine acum 6 ani, cand a inceput sa ma pasioneze decoupage-ul. Sticlele nu mai corespund standardelor mele, au multe greseli inerente inceputului, dar mi-am dat seama ca as mai putea scoate ceva din ele daca as mai adauga cateva elemente mai atractive. Prima modificata este o sticla de la pasta de tomate care se doreste a fi o vaza. Am facut ceva reliefuri si i-am pus dantela si o fundita in fata, ramane sa rezolv nuanta de verde de la snurul de pe ghivent, care difera de cea de pe gatul sticlei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu