joi, 16 august 2018

Primul meu junk journal

Jurnale am mai facut, dar am facut utilizand scrapbooking si colajul. De aceasta data am vrut sa incerc un mix cu ceea ce se numeste fiber journal, adica sa intru pe taramul textilelor.
Cand spui material textil, te gandesti automat la actul coaserii si nu va inselati in presupunere, da, a trebuit sa reincep sa cos. Spun "reincep" deoarece in ultimii ani nu am mai fost fan al acestei activitati, decat daca a fost vorba sa carpesc hainele.

Junk journal este un mod de a utiliza resturi de hartie si materiale textile deosebite, in special dantela si broderie. Cu alte cuvinte trebuie sa gasesti formula pentru a uni prin coasere aceste doua tipuri de materiale, atat de diferite. Baza o constituie un caiet vechi sau un caiet pe care ti-l cosi singur, adunand hartie de mai multe feluri. In fiber journal dus la extrem se utilizeaza numai textile din care practic construiesti o carte.
Modul cum imbini materialele necesita folosirea unei masini de cusut. Eu nu mai detin asa ceva, asa ca am cusut de mana, o munca mult mai migaloasa si care nu confera tocmai aspectul tipic acestor lucrari. Dar am incercat sa suplinesc prin imaginatie. Uneori am preferat sa lipesc cu adeziv sau cu scotch dublu adeziv, acolo unde s-a putut.

Jurnalele sau cartile de acest gen au de regula aspect shabby chic sau vintage, uneori pot fi boho sau varianta boho-gipsy cand prezinta culori mai stridente. Eu am mers de data asta pe shabby chic, adica pe culori pastel si mult alb patinat. In acest stil predomina dantela, broderia, materiale diafane, transparente, se utilizeaza poze/imagini de epoca, modele cu trandafiri, delicate, tot felul de accesorii din margele, funde, ciucuri, tag-uri, carduri, hartie veche cu diverse modele si mesaje.

Pentru jurnalul meu am folosit o agenda pe care am adus-o la dimensiuni mai mici, am scos pagini din ea, apoi am lipit pagini ca sa obtin un suport mai rigid. provocarea a fost sa fac o coperta din textil, am si gresit, dar acum stiu ce sa evit si cum sa actionez. Astfel de carti au un aspect dezordonat, dezordonat estetic daca e posibil, adica aranjarea materialelor nu este la intamplare chiar daca lasa aceasta impresie. Rezulta o carte care sta semideschisa din cauza celor lipite in interior, asa ca trebuie dotata cu un soi de incuietoare, eu am ales o panglica sifonata. Nu am avut la dispozitie prea multa hartie cu modele frumoase, am improvizat folosind si servetele. Stilul incarcat este caracteristic acestor lucrari, cu cat mai bogat, cu atat mai spectaculos, asa ca nu-mi judecati "opera" dupa acest criteriu. Veti vedea pe internet ca exista altele mult, mult mai "dotate".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 comentarii:

  1. Vad ca te atrage din ce in ce mai mult acest stil! Ar fi interesant ce te-ar atrage sa scrii in el, in aceasta 'atmosfera' deosebita. Sau este doar pentru poze? Nu prea imi dau seama.
    Oricum felicitari pentru realizare si tenaticitate. Sa te bucuri de tot ceea ce creezi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! De fapt, junk journal sunt lucrari ceva mai complexe. Au si pagini mai goale, unde poti sa scrii ceva, dar ideea este ca poti pastra amintiri de tot felul, poze, imagini frumoase, souveniruri din calatorii, fleacuri cum ar fi un bilet de intrare la un film, in general maruntisuri pe care la aducem cu noi de prin calatorii sau care au marcat momente din viata. E drept ca unele creatoare de aa ceva merg pana acolo incat le fac numai din fragmente textile, exista o piata de resturi vechi de dantelarie, broderie, n-ai idee ce frumuseti vezi pe internet!

      Ștergere