duminică, 20 mai 2018

Rame foto in premiera

Adica e prima data cand decorez rame foto. Eu nu obisnuiesc sa expun fotografii de familie prin casa, asa ca acest gen de obiecte m-au lasat absolut rece pana de curand. Apoi am gasit o rama mai lata, la oferta in Pepco, era doar 5 lei!, asa ca n-am rezistat impulsului de a o cumpara.

Cele doua rame nu sunt chiar din lemn, sunt din MDF sau placaj, dar erau vopsite in gri si alb, adica usor de acoperit cu culoare si decoratiuni. Mai putin m-a incantat inima lipita in partea de sus pentru ca a trebuit sa o incadrez cumva in model si nu e simplu sa"construiesti" in jurul ei, te obliga sa concepi ceva romantic.
La prima rama am optat pentru refacerea culorii de fond, nu-mi placea gri-ul.
 
Placajul nu se comporta bine la vopsire, absoarbe prea mult grund, devine sfaramicios daca ia prea multa umezeala. Iar eu am "scurs" tot felul de culori, in poze se vede mai putin, dar sunt cateva nuante de maro, ruginiu, verde pastel, crem. Pe inima am lipit un filigran din lemn ca sa estompez dimensiunea acesteia, nefireasca in raport cu marimea ramei.
Crenguta este tot din lemn, in jurul ei am potrivit maruntisuri din metal de diverse forme. Am grunduit totul temeinic si de-abia apoi am lucrat la nuantele de culoare. Am dat umbre cu culoare mai inchisa si cu patina. Am luat flori din panza, le-am indoit si am obtinut forme asemanatoare magnoliilor. La final am lipit cateva pietricele colorate.

A doua rama a fost la cererea cuiva care are un nepotel pasionat de Mickey Mouse. Aici am pastrat fondul alb pe care se putea lucra foarte bine.
Am decupat imagini cu Mickey si Donald, le-am lipit intai pe o folie de plastic dur si apoi le-am decupat ca sa fie mai rezistente. Partea din spate, aceea pe care se pune poza este decorata cu hartie simpla de ambalaj cu model cu panselute. Din cauza placajului umezit cu adeziv, hartia, fiind si lucioasa, a facut cateva cute.
Florile si iarba de pe rama sunt din spuma. Le-am lipit in mai multe straturi, ca imaginea sa aiba adancime. Pe inima sunt: o cheita de metal, funda din snur cerat cu o margica din lemn si un sul mic de carton gen mesaj.
Am scris ceva si am facut arabescuri cu contur acrilic, am dat umbre cu patina. La final am mai refacut conturul cu negru pe la imaginile decupate, am adaugat ceva culoare pentru a le face mai vii.

In concluzie, nu mi s-a parut prea usor sa decorez ramele foto. Nu sunt foarte late si trebuie sa te restrangi cu modelul in acest spatiu. Dar mi-a placut sa fac asa ceva.

3 comentarii:

  1. Cu bait ai incercat? Poate ca ar fi astupat porii.
    Imi place prima rama. Este chiar eleganta. A doua este faina pentru o camera de copil!
    Spor la tot! Si o saptamana usoara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, era la mintea cocosului ca trebuia sigilat cu ceva, dar nu m-am gandit pe moment, i-am dat grund din prima. Multumesc!

      Ștergere
  2. Sunt superbe ramele, esti foarte priceputa :)

    RăspundețiȘtergere