miercuri, 21 martie 2018

Mixed media reloaded

Ca in Matrix!
Adica am lasat deocamdata colajele si jurnalele si am purces spre manufacturarea unor tablouri mixed media, ca mi-a venit din nou cheful.
In mod foarte pasager am revenit la decoupage si am decorat o sticluta de la uleiul de masline, in stil mexican, cu un frumos servetel cu ghivece de cactusi.
I-am facut si o ferestruica incadrata de coji de oua, ca sa para zidul de caramida al unei cosmelii mexicane, iar pe interior se vede un alt ghiveci ca si cum ar sta pe pervaz. Am completat culorile cam palide ale ghivecelor cu ceva acrilice si contur si am aplicat lac de crapare pe alocuri, tot pentru efectul de zid cu varul invechit.


Tablourile insa mi-au dat de furca. Inca nu am antrenamentul de a gandi de la inceput un model, astfel incat sa suprapun corect straturile de efecte 3D si culorile. Pe parcurs improvizez, gresesc, nu prea mai pot corecta si trebuie sa maschez cumva... Concluzia? Ma cam enervez pana reusesc sa le duc la bun sfarsit.
Si nici pozele nu-mi ies prea stralucite.
Primul tablou are in mijloc o inima mare din lemn, pe care am aplicat servetel. Mi-a dat insa de lucru fondul deoarece nu gaseam o solutie sa il texturez, adica sa sparg monotonia albului cu ceva in relief. Am lipit ceva dantela, sfoara, un pic de etamina. La flori am folosit si din hartie, si din panza, si din metal. Greu cu vopsitul! N-am cumparat culori lichide a spray, asa ca ma chinui cu un pulverizator de prin casa, apoi diluez culorile din tub si le scurg cu pensula, excesul il tamponez cu un buretel.

La al doilea tablou, cu ceva elemente steampunk, adica rotitele de lemn, a mers mai usor deoarece am colorat totul. Partea ruginita de pe margini e facuta cu kitul cu pulbere metalica si trei nuante de oxidanti.  In afara de elementele din lemn mai sunt pe-acolo si nasturi, cheite si o saiba, metalice toate. Cu vopsitul in culori care sa imite rugina si albastrul acela de oxidare a mers usor. M-am chinuit sa fac florile din panza sa stea lipite. Tare complicat cu florile astea!
Deocamdata, cum spuneam, am niscai frustrari legat de texturarea fondului, mai ales ca nu folosesc sablon si pasta de structura. Constat din ce in ce mai mult ca fara unele accesorii de lucru chiar ma chinui sa improvizez si uneori rezultatul nu e tocmai ce sper sa iasa.
A doua observatie ar fi ca o astfel de lucrare inghite multe materiale care costa destul de piperat, cum ar fi elementele din lemn. Utilizarea resturilor de prin casa nu este intotdeauna o solutie, nu merge lipit chiar orice atunci cand incerci sa urmezi o anumita tema. In orice caz, este mult mai scump decat decoupage-ul, zic eu.
Dar satisfactia de a vedea produsul final este de neegalat, cu toate imperfectiunile aparute pe parcurs. Asa ca recomand acest soi de tehnica cu mare drag pentru terapia psihica personala. Oricum e mai eficienta decat orice metoda de relaxare cunoscuta de mine.

5 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte corect spus! Si ti-au iesit tare frumos!
    Felicitari si spor in continuare!
    Am vrut sa te intreb, cum iti propui sa le atarni? Sau le inramezi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! As putea sa le prind agatatoare pe spate, dar eu tin unul pe o etajera, rezemat de carti. Mai sunt si acele suporturi cu trei picioare pentru expus farfurii sau tablouri.

      Ștergere
  3. https://www.youtube.com/watch?v=_ADAHKzE5Co

    Am gasit acest link. Mi s-a parut simpatic - interesant!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, l-am vizionat cu mare placere si am retinut cateva "smecherii" de efect. N-am incercat niciodata sa lucrez pe sticla doar cu aplicatii, fara decoupage.

      Ștergere