sâmbătă, 16 martie 2019

Copaci din snur de hartie

Pe foarte multe din obiectele decorate de mine am folosit un produs care se numeste contur acrilic. Este o culoare foarte consistenta, care se aplica printr-un tub cu varf, astfel incat sa lase o urma ca un snur in relief. Cu acest produs se pot face modele sau se pot accentua anumite linii ale unei imagini. Este foarte frumos sa adaugi ceva in relief unei creatii.

Uneori insa am avut nevoie ca liniile in relief sa fie mai groase, mai bine evidentiate si nu mi-a convenit sa consum atat de mult contur deoarece nu este tocmai ieftin tubuletul. Am tot cautat alternative pana am gasit pe internet obiecte decorate cu snur rasucit din servetel alb. Reliefurile sunt mult mai pronuntate si poti imita cu succes crengile copacilor, ceea ce mareste posibilitatile de a decora ceva.


Poti sa rasucesti un servetel cat de gros sau de lung vrei, dar trebuie sa ai grija sa il umezesti tot timpul cu apa in care amesteci si adezivul decoupage, altfel nu sta rasucit. Apoi trebuie sa il lipesti cu atentie si sa il lacuiesti bine pentru ca hartia sa fie complet acoperita si sa se intareasca. Dezavantajul este ca, daca nu iti pui niste manusi din cauciuc, te morfolesti in adeziv pe degete si e tare greu sa il mai dai jos, trebuie sa te freci bine cu ceva aspru.

Prima mea incercare a fost sticla neagra de mai jos.
Am exagerat putin cu grosimea snurului, a iesit bine, dar ramasese buretos, moale la apasare, asa ca am consumat mai mult lac pentru protejarea suprafetei. Dar m-am invatat minte.

Apoi am descoperit cum se fac arborii, tot de la rusoaicele cele inventive, si mi-a placut atat de tare ideea incat am vrut o intreaga sticla ca o padure. Iata una cu trei fete, cu vulpite si ciuperci, dar si arbori din snur de hartie si snur textil cu frunze. Textura din jurul imaginilor este obtinuta prin lipirea de coji de ou fiert, alta gaselnita care imi place teribil.
 
 
Cel mai recent finalizat este un alt proiect care asteapta de ceva timp si anume farfuriile decorative. Aveam prin casa farfurii albe marca Luminarc. Fiind opace, nu pot fi decorate pe spate si folosite la masa. Asa ca le decorez pe fata si vor fi destinate strict expunerii pe suport din acela triunghiular. Prima este tot din salbaticie, ca sa zic asa, cu o pereche de fazani, un zid vechi din caramida (facut cu sablon) si un tufis (facut cu contur) in stanga si un copac din snur in dreapta.


2 comentarii:

  1. Ti-au iesit minunat! Ma gandeam daca nu ar s-ar putea folosi si fir de sfoara, din aceea mai putin pufoasa. Sunt diverse modele.
    Numai bine si multa inspiratie la tot! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba da, dar avantajul este ca snurul din servetel se lipeste usor, cu un adeziv simplu si poti sa il modelezi cum vrei, mai subtire, mai gros, cu varfuri ascutite, ca sa imite mai bine crengile.

      Ștergere