sâmbătă, 24 noiembrie 2018

Cutii si iar cutii...

Cutii din lemn.
N-am mai postat de ceva timp si s-au adunat cateva lucrusoare decorate de mine. Dar au fost in special cutii, culmea, eu care, acum ceva timp, declaram sus si tare ca nu ma pot desprinde de sticle. Uite ca ceva, cred ca minunatiile de pe Pinterest, mi-a deschis apetitul.
N-am sa incep sa descriu aici procesul de "fabricatie", este mai dificil decat in cazul oricarei sticle sau vaze, din cauza fetelor multiple care trebuie lasate pe rand la uscat. Plus ca modelul trebuie ales si asamblat in asa fel incat sa arate unitar pe obiect. Culorile sunt alta bataie de cap.
Nici nu stiu cum as evalua, in bani, munca depusa la o cutie. Mie imi ia ceva mai mult de doua zile, lucrand cand ajung de la serviciu si cu intermitente, ca am si alte treburi gospodaresti de facut. Daca m-as apuca sa insir etapele parcurse, m-as lungi cu un articol gigant. Sunt multe reveniri pe parcurs deoarece mai gresesc sau nu am vizualizat corect ceea ce vreau sa iasa. Este de preferat sa nu gresesti prea tare deoarece pe cutie este greu de corectat. O sticla o mai razui, la cutie e mare bataie de cap.

Am vazut prin discutiile de pe Facebook vehiculandu-se preturi foarte mari pentru astfel de obiecte. Nu am fost niciodata de acord cu acestea, dar este drept ca, in timp ce o tehnica se poate invata oricand, stiinta de a alcatui un ansamblu este mult mai dificil de prins si necesita timp indelungat. De aceea, sustin ca un cumparator potential nu va realiza niciodata cata munca sta in spatele unui astfel de obiect, atunci cand acesta este cu adevarat reusit, evident.

Recunosc de asemenea faptul ca mintea mea este setata pe culorile puternice, iar creierul meu are satisfactie doar in fata unui produs realizat in stil incarcat, dar nu un kitsch, distanta dintre kitsch si un lucru de bun gust este usor de traversat daca nu stii sa potrivesti anumite elemente. Imi place teribil stilul artistelor rusoaice si am vazut ca si femeile din Turcia prefera acest mod de a lucra, probabil influentate de arta lor traditionala, cu multe inflorituri si arabescuri. Daca am un blank in fata, apoi eu inteleg sa acopar fiecare bucatica, alminteri se cheama doar ca il vopsesc pur si simplu.

Acestea fiind zise, iata cutiile facute in ultimul timp.
 
 
 
 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu