luni, 2 iulie 2018

Ce este scrapbooking de fapt?

Ca si in tehnicile mixed media sau artjournaling, si in scrapbooking pot fi utilizate diverse resturi de materiale sau obiecte mici care altminteri ar ajunge la gunoi. De fapt, chiar cuvantul in sine defineste cel mai bine aceasta tehnica. In limba engleza, scrap inseamna resturi, aici cu sensul de diverse amintiri, iar booking se refera la aranjarea lor astfel incat sa se obtina o carte/album pentru prezentarea istoriei de familie sau a anumitor repere in timp.

Uneori, albumele de scrapbooking sunt combinate cu artjournaling sau pot folosi si tehnici mixed media, in functie de ceea ce doreste autorul sa exprime.
Ceea ce mi-a atras mie atentia a fost faptul ca, in trecut, astfel de albume sau jurnale erau mai...handmade, ca sa zic asa. Autorul scria, decupa, desena, lipea. Adica muncea serios, ii lua ceva timp o creatie. Materia prima era exclusiv hartia. Odata cu timpurile moderne si aparitia industriei dedicate, scrapbookingul s-a "profesionalizat" excesiv. Persoanele pasionate de aceste tehnici folosesc o gama larga de materiale si produse care se gasesc pe piata de-a gata. Lumea nici macar nu se mai oboseste sa decupeze ceva deoarece exista coli cu forme pre-taiate, gata sa fie desprinse si lipite. Exista flori din hartie si textile gata formate, sabloane pentru scris sau desenat, coli imprimate cu vorbe frumoase, ustensile de masurat si taiat exact, aparate de rotunjit colturi, de perforat artistic, de embosat, scule de invechit, de gaurit. Orice etapa are produse dedicate, menite sa te ajute in procesul de creatie. Pe la inceputurile mele in acest domeniu, ma uitam la obiectele decorate de altii si imi ziceam ca au o mana fantastica de pot sa deseneze asa frumos. Nu ca eu nu m-as pricepe la desenat. Pana am vazut cateva tutoriale in care fetele foloseau sabloane si stampile pentru a realiza flori sau animale, pe care apoi le colorau cum doreau. Ce smecherie!

Atunci cand vrei sa lucrezi profesional, impecabil, pentru ca vrei sa vinzi la scara mare, este bine sa investesti in materiale. Iti vei scoate banii. Daca lucrezi pentru tine sau prieteni si familie, poti sa mentii acea doza de imperfect care face farmecul handmade-ului. Mie, personal, dezordinea si imperfectiunea imi plac teribil, sunt amprenta pe care o lasi asupra unui obiect care va deveni astfel unic.

De cand m-am apucat de artjournaling, am facut cu mana mea tot felul de decupaje, lipituri, improvizatii pentru a ajunge la rezultatul dorit. In scrapbooking mi-am mai achizitionat accesorii, dar folosesc tot felul de resturi de prin casa. In mixed media a fost si mai vesel, chiar ma distreaza sa improvizez si sa reciclez. Ca urmare, iata, mai jos, ultimele pagini de jurnal in care nu apare niciun element cumparat, totul este realizat de mine. Am cautat prin carti vechi desenele care mi-au trebuit, am decupat si lipit pe carton, am colorat. Totul tine de inspiratie si de rabdare.
 
 
 
 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu