luni, 2 ianuarie 2017

Farfurii sotto vetro

Sa decorezi o farfurie pe fata, adica pe partea din care se mananca este simplu, dar apoi farfuria nu mai poate fi utilizata la masa, ci doar ca decor, expusa pe un suport trepied. Sa decorezi o farfurie transparenta pe spate, astfel incat sa fie vizibil modelul pe fata nu este deloc usor, iar metoda are un nume italienesc: sotto vetro, adica sub sticla.
Am mai scris despre modul cum utilizez eu aceasta metoda, chiar am facut o incercare de tutorial in imagini, dar atunci era vorba despre folosirea unor fragmente de servetel potrivite si umplerea suprafetei cu o culoare acrilica.
In alte cazuri, atunci cand am la indemana servetele cu model foarte frumos, pe fond asortat, nu ma indur sa stric modelul si nici nu e indicat, asa ca decorez aplicand servetel intreg pe tot spatele farfuriei. Poate parea mai usor, dar nu e chiar asa... Sa imbraci toata farfuria dintr-o singura bucata necesita atentie si rabdare, altminteri hartia face numeroase cute sau se poate rupe daca este aplicat prea mult adeziv. Poate ma straduiesc sa mai fac niste fotografii la urmatoarea farfurie pentru ca este greu de explicat doar in cuvinte.
Oricum, ultima oara am facut un set de patru farfurioare de aperitiv sau de tort pentru ca aveam patru servetele cu pasari, flori si fluturi. Dap, este un set, poate unii prefera seturile cu acelasi model, dar ultima tendinta in design este sa ai lucruri desperecheate, cum ar fi dulapurile din casa sau scaunele de la masa din living. Asta inseamna ruperea monotoniei si mie imi place teribil ideea.


O prietena de-a mea a avut o idee tare draguta, spunand ca ea, daca ar avea invitati de Craciun, cand se dau cadouri, le-ar pune in fata farfurioare cu model diferit, i-ar lasa sa se intrebe ce model are farfurioara vecinului, dupa care le-ar darui farfurioarele la plecare. Eu, una, dat fiind faptul ca imi decorez singura vesela, gasesc ca ar fi un gest inedit.
Sa asortezi servetelele intr-un singur set iarasi nu este simplu. Eu prefer pasarile, asa ca aveam deja o duzina de modele, dar nici asa nu merge sa alegi la intamplare. Elementul unificator din setul realizat de mine este culoarea, faptul ca in toate modelele se regaseste o grafica pe negru, usor stilizata. Am oscilat sa aleg intre pasari si modelele de sezon, cu peisaje de iarna, aveam unele foarte frumoase. dar sarbatorile au trecut, asa ca am mers pe ceva potrivit in tot timpul anului. Dar astept Craciunul urmator. Pana atunci va urez un an nou cat mai creativ, plin de lucruri frumoase.
La multi ani!



2 comentarii: