duminică, 17 ianuarie 2016

Prima incercare cu hartie de orez

Nu folosesc prima data hartia de orez, dar este prima data cand decorez set de pahare, fara sa grunduiesc sticla, ci utilizand hartie de orez ca fond.
Practica nu este inedita, am intalnit-o des pe net deoarece este spectaculoasa. Se utilizeaza hartie de orez monocroma, deschisa la culoare, care ramane translucida dupa lipire, fiind evidentiate in schimb fibrele de grosimi diferite din structura hartiei.
Am ales aceasta metoda deoarece a trebuit sa decorez un set de pahare la comanda. Paharele erau inalte, cu picior foarte subtire si mi-au displacut profund din cauza fragilitatii si a grijei cu care a trebuit sa le manipulez. Nu stiam cum sa fac sa ramana transparente, ca sa se vada cat lichid este in ele, asa ca m-am oprit la ideea cu hartia de orez. Initial am decorat un pahar inalt de incercare, ca sa fiu sigura cum iese.
In principiu, se rup bucati de hartie care se lipesc pe rand, in stil patchwork. Nu am lipit pe toata cupa deoarece trebuia lacuit si nu doream ca buzele sa vina in contact cu lacul final sau sa se scurga vinul pe partea decorata. Dar a trebuit sa muncesc mai mult pentru a sterge urmele de adeziv de pe marginea decoratiunii si pentru a sigila bine cu lacul final. Dupa lipirea hartiei de orez am decupat si lipit frunze de pe servetel obisnuit, am facut arabescuri cu contur acrilic, am dat umbre cu acrilica aurie si din conturul bronz, am aplicat cateva pietricele. La final am lacuit cu lac pe baza de solvent. Mi-a placut ce a iesit, dar nu stiu daca repet experienta, paharele ca obiecte nu ma atrag defel. La cerere, poate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu